Vi laget rap (!) og innhold for Levanger kommune

Levanger forside1

Utfordringen var: Lag innholdsmarkedsføring for å fronte ledige tomter og fordelene med å bo i Levanger. Løsningen ble: Innholdssak, video og rap!

Noen saker er hakket mer gøy å jobbe med enn andre. Dette er én av dem.

Da vi fikk forespørselen fra Levanger kommune, fikk vi en idé om å spørre familien til Per Thomas Holtan og Julie Rofstad Aalberg om å delta i innholdsmarkedsføringen. Som tilflyttere begge to, hun fra Trondheim og han fra Steinkjer, var vi ikke i tvil om at de som par og familie ville være gode intervjuobjekter. I tillegg visste vi at de begge stortrives på Nesset og ofte skryter av Levanger som bosted.

At Per Thomas Holtan også er kjent som PT i Skei & PT var selvsagt heller ingen ulempe, og da vi kom opp med ideen om å lage en kort rap om Levanger, var han øyeblikkelig med på notene – for å si det bokstavelig.

God synlighet og fornøyd kunde

Vi endte dermed opp med tekstintervju, koselige familiebilder, en video der Julie og Per Thomas selv forteller om Levanger – og en rap med Per Thomas produsert og illustrert av oss i TA Kreativ.

INNHOLDSSAKEN (OG FILMER) KAN DU SE HER

Kampanjen ble kjørt i relevante Amedia-aviser basert på målrettet AiD og innholdssaken hadde totalt 200.000 visninger og i underkant av 2500 klikk.

Levanger kommune – teknisk etat var avsender av kampanjen, og Marit Glæstad Sølvberg i avdeling for tomteutvikling, har uttrykt overfor oss at hun er "veldig fornøyd" med kampanjen og innholdssaken som ble laget i forbindelse med den.

Vi får som regel et ekstra kikk av å lage markedsføring som skiller oss litt ut, og når kunden i tillegg er fornøyd, da blir det litt ekstra jubel i kontorlokalene våre.

Tusen takk for oppdraget, Levanger kommune. Dette var gøy!